Despre

Serviciul de Ambulanţă Judeţean Sălaj

Asigură asistență medicală primară de urgență înafara unităților sanitare, transportul de urgență al bolnavilor, accidentaților, gravidelor, medicamentelor, produselor biologice, al personalului medico-sanitar aflat în program continuu necesar acordării asistenței medicale, pe întreg teritoriul județului Sălaj.

Serviciul de Ambulanţă Judeţean Sălaj funcționează în colaborare permanentă cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Poliție și Jandarmerie.

Din punct de vedere structural SAJ Sălaj are două compartimente distincte:

Compartimentul de asistență medicală de urgență şi transport medical asistat

Compartiment prioritar pentru unitatea noastră, care asigură asistarea pacienților la locul accidentului sau al îmbolnăvirii şi transportul acestora după caz la o unitate spitalicească, precum şi transferul interclinic al bolnavului critic conform protocoalelor în vigoare

Compartimentul de asistență medicală de urgență la domiciliu şi transport sanitar neasistat

În cadrul căruia se acordă consultații la domiciliu pacienților care nu necesită neapărat transportul la o unitate spitalicească, precum şi transportul bolnavilor care nu necesită asistență medicală pe timpul transportului (transportul bolnavilor dializati, transfer interspitalicesc, transportul bolnavilor nedeplasabili la domiciliu, la recuperare, pentru consult de specialitate, transportul medicului pentru constatarea decesului, etc.)

Activitatea SAJ Sălaj

Se desfășoară cu echipaje de urgență pe nivele de competență conform Ordinului 1092/2006 în flux continuu, realizând un indice de utilizare de 100% și un indice de rulaj de 80%. Trusele medicale sunt dotate cu medicamente şi materiale sanitare conform nivelului de competență ale fiecărui echipaj. Totodată SAJ efecueaza transfer interclinic al pacientului critic cu funcții vitale instabile, care pot avea complicații ireversibile, conform Ordinului 1092/2006

1

2

3

4

În realizarea obiectului de activitate, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Salaj are următoarele activitati:

În domeniul medical
  1. a) asigură asistență medicală de urgență înafara unităților sanitare, transportul sub supraveghere medicală a bolnavilor, accidentaților şi gravidelor, în timpul cel mai scurt şi cu maximum de eficacitate şi calitate a actelor medicale prestate;
  2. b) asigură transportul personalului medico-sanitar în caz de solicitare pentru rezolvarea urgențelor medico-chirurgicale;
  3. c) asigură transportul bolnavilor sub supraveghere medicală dacă este cazul către unitatea sanitară competență, între unități sanitare, de la unitățile sanitare la domiciliul pacientului sau unități de asistență socială potrivit normelor Ministerului Sănătaţii;
  4. d) asigură transportul supravegheat al bolnavilor cu boli transmisibile sau suspecți de asemenea boli şi informează organele competențe de existența eventualelor focare de boli transmisibile. În situația transporturilor de bolnavi contagioși, unitatea care a primit bolnavul are obligația de a lua de urgență măsuri pentru dezinfecția autosanitarei;
  5. e) asigură la solicitarea personalului medical, transportul supravegheat al asistatilor sociali nedeplasabili la şi de la unitățile sanitare;
  6. f) asigură la solicitarea personalului medical sau poliției, transportul supravegheat al bolnavilor neuropsihici la unitățile sanitare specializate;
  7. g) asigură la solicitarea personalului medical, transportul supravegheat al lauzelor şi nou născuților de la unitatea sanitară la domiciliu sau la alte unități sanitare;
  8. h) asigură transportul supravegheat al copiilor imaturi între unitățile sanitare de specialitate sau la domiciliu;
  9. i) asigură transportul bolnavilor dializați la şi de la domiciliu la unitatea sanitară specializată;
  10. j) asigură la cererea unităților sanitare, transportul produselor biologice sau a personalului medico-sanitar necesar asistenței medicale de urgență;
  11. k) asigură asistență medicală de urgență şi transport medical la competițiile sportive, manifestările culturale, mitinguri şi coloane oficiale la solicitarea instituțiilor responsabile de organizarea acestor manifestări;
  12. l) participă la acțiunile de salvare în caz de accidente colective, dezastre, catastrofe ivite pe teritoriul județului cât şi în județele limitrofe la solicitarea acestora;
  13. m) asigură dotarea ambulanțelor cu medicamente, materiale sanitare şi aparatură medicală de urgență.
  14.  
  1. a) managerul general şi directorul medical al serviciului de ambulanță au obligația să asigure promptitudinea asistenței medicale de urgență, cu prioritate cele de gradul, ,0” și, ,1”;
  2. b) asigură prin compartimentul dispecerat – telecomunicații preluarea şi înregistrarea operativă a solicitărilor de urgență transmise prin numărul unic de apel, ,112”;
  3. c) asigură legătură telefonică şi radio permanentă cu substatiile de ambulanță şi echipajele aflate în teren, cu instituțiile abilitate să ia măsuri în caz de catastrofe, calamități naturale, dezastre;
  4. d) asigură dotarea dispeceratului central, substatiilor de ambulanță şi ambulanțelor cu aparatură de telecomunicații performanță, menținerea acesteia în permanentă stare de funcționare şi utilizarea acesteia numai în scopurile în care a fost destinată conform normativelor în vigoare;
  5.  
  1. a) întocmește bugetul de venituri şi cheltuieli, analizează şi urmărește executarea acestuia conform legislației în vigoare;

    b) urmărește îndeplinirea programului de investiții, dotări, întreținere şi reparații la nivelul unității;

    c) urmărește modul de aprovizionare al unității în vederea bunei funcționari a activității;

    d) asigură respectarea disciplinei muncii, continuitatea şi permanentă programului de lucru pentru personalul operativ, respectarea atribuțiilor de serviciu şi a prevederilor legale de către întreg personalul unității;

  1. a) asigură întreținerea, exploatarea, revizia şi repararea mijloacelor de transport şi a aparaturii medicale cu personalul angajat sau prin unități specializate;

    b) urmărește efectuarea reparațiilor şi întreținerii la construcțiile şi utilajele aflate în dotarea unității, aprovizionează unitatea cu necesarul de piese de schimb, medicamente, materiale sanitare, lubrefianti auto, carburanți auto alimentați pe baza de card. Întocmește planuri şi programe de dotare a unității cu mijloace auto, alte mijloace fixe şi obiecte de inventar, întocmește evidență consumurilor de piese, materiale şi carburanți în funcție de realizări (parcursuri, număr solicitări, etc.);

    c) elaborează planuri de intervenție operative pentru situații speciale în unitate şi substatii şi execută instruirea personalului pentru aceste situații;

    d) asigură instruirea permanentă a întregului personal pe linie de protecția muncii şi P.S.I.;

    e) stabilește evidențele şi raportează datele statistice solicitate pe linie tehnică, transport şi aprovizionare;

    f) stabilește programul de investiții pe etape, în raport cu obiectul de activitate, fundamentează necesarul de mijloace medicale de transport, utilaje de garaj, mijloace de telecomunicații şi aparatură medicală solicitând sursele financiare bugetare necesare;

    g) fundamentează cheltuielile pentru reparații capitale, reparații curente pentru mijloacele de transport auto, utilaje şi instalații şi aparatură medicală în vederea asigurării capacității de lucru în condiții de siguranță şi eficientă economică;

    h) urmărește şi verifică permanent modul de realizare, calitatea investițiilor, reparații curente şi de întreținere şi valoarea cheltuielilor efectuate pentru aceste activități;

    i) stabilește şi răspunde de aplicarea măsurilor pentru protecția mediului şi securitatea muncii conform legislației în vigoare;

Navighează pe următoarele pagini pentru a afla mai multe